05 juni 2007

Nu försvinner dagarna i rasande fart och vi har snart gjort vår tid här. Det märks bland annat på att vi måste börja ta tag i saker tills vi kommer hem. Som skola, flytt och boende de sista dagarna i juli. Vi kommer troligtvis till Umeå den 27 eller 28 och har inte tillgång till vår lägenhet förens den 1 augusti. Den som har några förslag får gärna höra av sig.
Jag är i alla fall mitt uppe i skrivandet av examensarbetet och det går som vanligt när jag skriver liknande saker väldigt trögt. Jag firar för varje sida datorn räknar upp. Just nu står det 14 sidor vilket känns väldigt bra. Det är nästan hälften(med lite god vilja!)av de 30 sidor jag måste få ihop. Inte för att det står mycket på sista sidan och så är ju en sida källförteckning…. Men som sagt var, nästan hälften! Jag hoppas att ha det mesta klart innan vi drar ut på vägarna här om 2 1/2 vecka.
Jag har för övrigt köpt mig en kamera efter mycket velande hit och dit. Jag förlorade ju min systemkamera på tåget till Stockholm och har saknat den hela tiden vi har varit här. Sanna och jag har slagits om hennes kamera eftersom min lilla inte är mycket att hurra över. Nu har jag i alla fall köpt en digital systemkamera för massor av pengar men jag är så otroligt nöjd. Helt plötsligt vart det roligt att ta bilder igen. Maken övertog med glädje min lilla och även han är nöjd.
Igår for vi in till Kapstaden för att hitta en marknad som jag trodde mig ha sett sist vi var dit. Jag började känna mig instängd i Stellenbosch och behövde se lite större vyer. Marknaden hittade vi aldrig utan vi hamnade i stället vid havet och en tidvatten pol i en lite ort som heter Champs bay bakom Taffelberget. Det var underbart väder och om vi hade haft med oss badkläder hade tjejerna badat med all säkerhet även om vattnet var iskallt. Jag tog många bilder med den nya kameran så här kommer ett helt batteri med bilder.










1 kommentar:

Anonym sa...

Hej allesammans!

Vi kommer tydligen hem till Sverige samtidigt, annars kunde ni ju haft min lägenhet. Blir jag kvar här längre, så säger jag till. Men Norrköping ligger ju lite långt från Umeå förståss. Ser fram mot nya bilder.

Hälsningar, Gun