04 februari 2007




Gardagen spenderade vi med att se pa karnevalstag. Det ar tradition har att veckan innan allt drar igang gor studenterna en massa saker for att sammla in pengar till olika progekt.Detta gor de genom olika upptag och festligheter, en juul eller rag som det kallas. Vart pengarna gar ar vi inte kommit fram till aen men ett langt tag med dekorerade lastbilar kunde vi se. Barnen aelskade det och vi fick se allt fran rymdraketer till askungen och musse. Vi tog massor med bilder pa bilarna men jag har inte lyckats med att ladda upp bilder till datorn, det kommer senare. Det var ocksa ett festival omrade som vi alldrig gick in pa. Naer vi kom sa langt var barnen for trotta och hungriga sa vi gick och at mat istaellet.
Vi kan inte gora sa mycket at gangen for barnen blir fort trotta av vaermen och allt nytt. Vi har alltid varsin vattenflaska med oss for att halla humoret uppe.
Idag har vi varit pa stranden. Jag som avskyr sandstraender maste laera mig att overleva detta. Tips mottages varmt! Inte nog med att vi har hela stranden med oss hem i handukar mm utan det aer sand i mackorna,i saften och overallt annars...Vi har i alla fall inforskaffat vaerldens basta grej for sandstranden, 3 strandmattor i vass. Hur bara som hellst och sanden fastnar inte utan bara rinner av naer man gar.
Bit for bit ska vi nog komma tillraetta haer.
Det jag saknar mest just nu aer kontakten med andra maeniskor for trevligt umgaenge. I morgon borjar maken sina studier och da far han sin beskaerda del av umgaenge som forhoppningsvis smittar av sig pa oss andra.
Alla kommentarer och kontakter fran vaennerna hemma har varit som ljusglimtar pa den fronten, sa fortsatt med det!! For er som vill maila sa far ni anvaenda makens gmail adress eftersom det aer den enda vi kommer at. Jag vet inte vad som saetter stopp men jag lyckas inte logga in pa firstclas och hemadresserna kommer vi inte at sa laenge vi inte har varan egen dator uppkopplad.
Jag har a andra sidan upptaeckt det fantastiska i att skicka sms. Otroligt att jag kan skriva ett medelande haer och det dycker upp pa nagon annas telefon pa andra sidan jorden pa ett kick, snabbt, laett och direkt.
Sevaerdheterna i trakten har vi inte varit sa intresserade av eftersom det aer lite for varmt. Stranden har varit det enda som har lockat. Vi far ta det lite po om po. Dessutom behover barnen ta det lungt och vaenja sig vid situationen och det enda de vill aer att bada. Jag forstar dem!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skriver gärna brev till er! Har ni någon adress?! Sandstränder är hemska. På Gotland hittar man någon liten grop där barn inte springer, eller nere vid vattnet där sanden är platt och inte så flygig. Men det kanske inte är detsamma i sydafrika..

Anonym sa...

Hej Familjen!

Kul att höra från er! Spännande!
Skulle gärna byta vinterkylan mot stranden.

Ikväll är det sekt för första gången utan er, men vi ska tänka på er! ..förhoppningsvis är den D&M:s nye lille medlem med.

Ha det gott!

/Daniel och Emma

Anonym sa...

Hejsan,

Roligt att se att ni alla kommit till rätta. Har just kommit tillbaka från Sthlm och när jag var där kunde jag inte komma upp på wireless tillräckligt långa stunder för att få iväg något vettigt, och nu är jag hemma igen.

Själv gillar jag sandstränder, som på Hawaii, där också vattnet är varmt. Antar att ni också har varmt vatten. Ni kommer att sakna det när ni kommer hem till Sverige igen! Stråmattor är det enda raka, och jag hoppas ni hitter flera lösningar när det kommer till andra problem sand kan orsaka. Men jag har varit med om beach party med grillade hamburgare med sand it.

Önskar er alla allt gott och gratis på födelsedagen i efterskott.

Gun

Anonym sa...

Hej Evis,
Du vet ju hur bra jag är på sms, men nu ska jag öva, jag lovar. Vi tänker på er jätteofta även om jag ej svarar på sms:en.
Pussar till er alla. /Johanna

Anonym sa...

Hej!

skönt att höra från er! Äventyrligt kan man ju säga att ni har det!
Här är det mest pulkaåkning och snöskottning och ett evigt dragandes på vagnen på dåligt plogade vägar...ännu en orsak att sakna norrland. Men jag som älskar vintern ska inte klaga nu.

4-årstrotts!! Ja, det har vi vår beskärda del av också....Är det inte den ena som ger utlopp för sitt trotts så är det den andra eller båda två samtidigt om vi har riktigt otur. Det är inte lätt men det går väl över.

Marcus tillbringar mesta lediga tid i skidspåren och nu är det bara 2,5 veckor kvar till öppet spår. Det ska bli skönt att komma till fjällen en vecka och bara få vara.

ha det bra och bar rädda om er alla!

kramar Mwm