10 februari 2007

äntligen har vi kommit på hur man får in bilder utifrå så nu kan ni titta in på de andra inläggen eftersom jag har uppdaterat dem med lite bilder. Layouten däremot har jag inte riktigt kommit till rätta med.
I går va vi, jag och co, på ett konstmuseeum. Det regnade och var "kallt", bara runt 22 grader. Bilden visar hur barna var klädda när vi gav oss iväg.


Framförallt var det för en examensutställning som eleverna från konsthögskolan här hade. De har flera inriktningar bla en för smyckedesign. Med barnen med hinnar man inte titta särskillt ingående men det jag såg var jätte spännande. Vi var också olagliga vilket roade och oroade barnen, jag tog nämligen kort i smyg på en del keramik, bara tre bilder, efter att vi hade frågat och fått reda på att man inte fick fota. Jag klippte ut en detalj.

Nu till en stor nyhet hemifrån, Vi har sålt lägenheten! Och till ett otroligt pris. Vi får nästan lika mycket för lägenheten som vi ska betala för huset. Bostadsmarknaden i Umeå är inte sann.. Det är ju bra för oss och betyder ju att vi får rätt mycket pengar över till renoveringen, vilket vi kan behöva!! Nu tittar jag för fullt på intedningsdetaljer vart jag än är. Lite hemlängtar skapar det också måste jag erkänna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar till lägenhetförsäljningen! Var ska ni köpa huset? I Umeå?

Ser fram mot fler nyheter.

Gun

Anonym sa...

Hej. I dag har jag två gånger varit på väg att heja på tjejer som liknar era... innan jag kommit på att ni faktiskt inte är i Umeå. Knepigt.

Vi har varit på skridskoskola idag och sedan på Barnens hus där barnen fick köpa varsin leksak till deras stora glädje.

Frans axel har hoppat ur led, så det är deppigt. I övrigt mår vi bra.

Jag har varit två dagar i stockholm i vecka med reportage (oblatbageri), kurs och övernattning hos en god vän. Riktiga höjdardagar. Torsdageftermiddagen satt jag på ett kafé och läste Stieg larssons Män som hatar kvinnor (så bra!), drack latte och åt muffins...

Sköt om er!

Kramar, Ulrika L

Anonym sa...

Hej hej hej hej
så gött att läsa om er... Hugo har fått hem nåt virus på den dator som hade den här adressen, så jag blev visst lite osocial på kuppen -och hörde inte av mig.
Så skönt att lägenheten är såld!
Själv sitter jag med det vanliga på lördagkvällarna - det sista inför gudstjänsten... Det ska ju gå i radion i morgon, så det känns viktigare än vanligt att man pratar så folk förstår vad man menar.. Får ni in p1, kanske??=)
Hoppas att ni snart hittar rutiner och ett lunk som funkar, så att ni får några riktigt härliga månader framför er - vi saknar er, och tänker och ber för er ofta!
Pricken mår gott, hoppar och leker med sin lilla boll. Mysigt!
Hälsa alla tjejer! (och Leif såklart)
Många kramar /Anne-Li