08 mars 2007

Den här veckan har vi haft sportlov. Sannna och jag behöver en paus för den senaste veckan har vi bråkat en hel del, särskillt när vi har jobbat med skolarbete. Inga krav och mest roligt ska för hoppningsvis lösa den knuten. Vi har skrivit brev och skickat. Vi sköpte frimärken till 6 brev och 3 vykort. Så jag hoppas att några kommer fram. Den stora händelsen den dagen var att vi faktiskt fick brev också! Vaje gång vi går ut kollar barnen brevlådan efter post. Fram till nu har besvikelsen varit stor varje gång. Vi var nästan tvungna att titta två gånger innan vi faktiskt fattade att det var ett brev till oss, men vilket jubel när vi insåg faktum.
Jag har dessutom återuppväkt min brevskrivarlust som har legat vilande i många, många år. Att skriva brev för hand är något något annat än att skriva på datorn har jag insett. Få se nu bara om jag kan komma till skott och skriva några fler. Annars får ni nöja er med datorskrivna brev även i fortsättningen.
För övrigt försöker jag hitta födelsedagspresenter till de kommande födelsedagsbarnen. Vilket jag har insett inte är så lätt. Lite granna samma problem som kring julklapparna. Vi ska ju hellst ta med oss sakerna här ifrån alternativ ska det vara förbrukningsvaror som vi använder upp innan vi far.Oavsett betyder det att utbudet blir något begränsat. Har idag jagat runt på stan efter smycken. Guld tycker man ju borde vara lättåkomligt i ett guldland som Sydafrika. Men till barn är det inte helt lätt. Dessutom är det mesta guldet bara 9ct och med stortjejens problem med sina hål i öronen vill jag helst inte köpa någor som är mindre än 18ct. Jakten kommer att gå vidare. Jag har ungefär en vecka på mig tills den första födelsedagen.

Inga kommentarer: