04 mars 2007

Nu har vi varit med om det värsta hällregn hittils. Våra planer för lördagen var att åka tidigt till havet och bada. Sedan på kvällen hade vi blivit inbjudna till en månskenspromenad på Taffelberget av en av makens kursare. Eftersom det skulle vara på kvällen så hade vi lyckats med att hitta barnvakt för barnen, också det en kursare. Då kom regnet!
Vi såg molnen på morgonen och skippade raskt badet till barnens besvikelse. I stället promenerade vi ner på stan och gick runt på de två marknaderna som är i stan. Den ena med marknadssaker i största allmänhet; kepsar, snoddar, kläder, elektronik… På den andra säljer de afrikanskt hantverk. Den har vi varit till förut ett antal gånger och alltid får man reda på något nytt. Försäljarna pratar så klart gärna om sina varor och går jag dit med mina två lintottar och guldlock så märks vi. Det är bara att rida på vågen. Den här gången började det regna mitt i så det blev inga inköp. Vi är ju här ett tag så vi kan ta det vid ett senare tillfälle.
Månskenpromenaden blev inställd för regnet men vi tog tillfället i akt och gick på bio när vi nu ändå hade en barnvakt. Men först åt vi på en fiskrestuarang. Det är mycket fisk här. Jag provade på två nya saker, ostron och calamari. Vi fick så mycket mat att vi kunde ha rullat därifrån. När vi skulle betala bion höll jag på att få en chock! Det kostade bara R20 vilket i runda slängar motsvarar 20skr. Jag kommer att gå mycket på bio. Maken har lovat mig några eftermiddagar.

Inga kommentarer: